BLOG

CÈDULA D'HABITABILITAT

¿Què és i com aconseguir-la en el moment de compravenda o lloguer d'un pis??

Quan ens plantegem llogar, comprar o vendre un pis, ens sorgeixen múltiples dubtes, com ara: Què és la cèdula d'habitabilitat? Com l'aconsegueixo? Quina documentació necessito?

En aquest article intentarem resoldre els dubtes més freqüents que sorgeixen respecte a aquest tema.

Què és la cèdula d'habitabilitat?

La cèdula d'habitabilitat és el document que acredita que un habitatge reuneix els mínims requisits tècnics i higienicosanitaris per ser apte per a la residència de persones, independentment que s'hi desenvolupin altres activitats correctament autoritzades.

Quan es precisa la cèdula d'habitabilitat?

Segons la Llei Catalana 18/2007, tots els habitatges a Catalunya estan obligats per llei a disposar d'una cèdula d'habitabilitat. Així mateix, és un acte administratiu indispensable per al lloguer o venda d'un immoble i també en el moment de contractar diversos serveis, com poden ser la llum/electricitat, aigua, gas, etc.

Quins dades ha de contenir la cèdula d'habitabilitat?

Ha d'indicar les següents dades, com a mínim:

  • Superfície útil de l'habitatge i les habitacions en qüestió. 
  • Adreça de l'immoble.
  • Nombre d'estances que composen l'habitatge.
  • Dades del llindar màxim respecte a l'ocupació.
  • Dades acreditatives i identificatives del tècnic que certifica la cèdula.

Quina és la vigència de la cèdula d'habitabilitat?

La vigència és limitada, depenent de cadascuna de les Comunitats Autònomes. En general, sol ser de 15 anys, tenint en compte que la vigència depèn de la data d'atorgament. 

En el cas de Catalunya, la vigència de la cèdula és de 25 anys per als habitatges de nova construcció i de 15 anys per als de segona ocupació i primera ocupació de rehabilitació.

Com sol·licitar-la? 

Per sol·licitar la cèdula s'ha de presentar un certificat d'habitabilitat, subscrit per un tècnic competent, ja sigui un arquitecte o aparellador col·legiat.

Aquesta persona serà qui inspeccionarà l'immoble per comprovar que compleix amb els requisits exigits per la Comunitat Autònoma i realitzarà un informe que després revisarà el Col·legi d'Arquitectes.
Aquest certificat es presentarà després davant l'autoritat competent que serà qui expedirà la cèdula d'habitabilitat. En el cas de Catalunya, la competència correspon a l'Agència de l’Habitatge de Catalunya, encara que també podrà ser atorgada pels ens locals interessats quan es produeix una delegació de competències al seu favor.

Necessites ajuda? Si necessites un notari a Barcelona per a l'obtenció de la cèdula d'habitabilitat, contacta'ns.

Compartir a: