Com tramitar una herència amb un notari?
T'expliquem tots els elements que has de conèixer sobre les herències: terminis mínims i documents necessaris per a la seva formulació.
L’escriptura d’herència es realitza quan un individu mor i els seus hereus inicien el procediment per procedir al repartiment dels seus béns.
Quina és la nostra funció com a notaris en la tramitació d'herències?
Nosaltres com a notaris garantim la legitimitat dels documents en els quals intervenim. Oferim als nostres clients absoluta seguretat jurídica en l’àmbit extrajudicial.
Així mateix, som funcionaris públics que amb la nostra mediació i gestió, oferim un caràcter públic als documents privats i els autoritzem amb la nostra firma: Una de les nostres funcions és informar i assessorar els nostres clients en matèria d’actes públics sobre fets, qüestions relacionades amb testaments i dret hereditari, entre altres. Exercim, per tant, una tasca de custòdia de documents en els anomenats protocols notarials.
Finalment, estem obligats com a notaris a mantenir en tot moment la neutralitat en els actes en els quals intervenim, la qual cosa ens distingeix radicalment dels advocats, que prenen part en el mateix i estan en tot moment del costat dels seus representats.
Qui signa el document?
Els hereus del difunt són els que signen oficialment el document, sent les persones designades pel difunt en el testament o les persones que són així designades per la llei.
Els hereus han de signar tots els documents?
Efectivament. És important dir que si un dels hereus no vol signar, no es pot procedir al repartiment directament en escriptura d'herència.
Requisits: Quins documents necessito?
A continuació, especificarem cadascun dels pertinents documents necessaris per procedir:
- Certificat de Defunció
- Certificat d’Últimes Voluntats
- Còpia del testament
- Certificat dels Bancs on el difunt tingués diners
- Escriptures dels immobles a nom del difunt
- Còpia del DNI dels hereus i també del difunt
- Certificat d’empadronament del difunt
I si no puc disposar d'algun dels documents?
Des de NOTARIA CRISTINA REQUENA t’assessorarem i acompanyarem en tot moment per aconseguir-los. I també ens encarregarem de sol·licitar-los nosaltres mateixos, de manera ràpida i efectiva.
Existeixen terminis mínims per fer l'escriptura de repartiment d'herència?
Negatiu. En tot cas, hi ha un termini mínim abans del qual l'impost en qüestió s’ha de presentar i pagar directament a Hisenda. Per això t’assessorem sobre la manera de realitzar el repartiment de l'herència. Tractem d’evitar en la mesura del possible, el pagament de l'impost.
Necessites assessorament? Contacta’nsara, estarem encantats d'acompanyar-te en tot moment.